ورود به سایت

در سایت حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام در سایت (به زودی!)

ثبت نام

دانلود انواع مقالات آی اس آی

دسته بندی مقالات

با عضویت در سایت مقاله یاب از تخفیف ویژه بهرمند شوید! عضويت (به زودی!)
تاریخ امروز
جمعه, ۵ بهمن

دانشجویی تولید فیلم های آنلاین به منظور توسعه شایستگی متقابل برنامه و برنامه های درسی در مطالعات پرستاری

Student-generated online videos to develop cross-curricular and curricular competencies in Nursing Studies

نویسندگان

این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است

ورودعضویت
اطلاعات مجله sciencedirect
سال انتشار 2013
فرمت فایل PDF
کد مقاله 15932

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید

چکیده (انگلیسی):

In response to the necessity of implementing innovative strategies and new teaching methodologies for the design of University degrees curricula according to the new educational model put forward by the European Space of Higher Education, we launched a pilot project in the Department of Nursing Studies of a university of the north of Spain based on the use of three technological tools (Power point, OpenMeetings and Babelium). Nursing students (n = 29) were asked to create video recorded oral presentations about different techniques of diagnosis in medical imaging that were peer-, self- and teacher assessed. Self-report questionnaires were used to assess the effectiveness of the experiment and Kappa statistic analysis was used to determine the suitability of the assessment method. The results of the study showed that working with self and peer recorded videos proves to be a better didactic method to develop both cross-curricular competencies (intrapersonal, interpersonal and instrumental) and curricular specific competencies (in this case, knowledge about different techniques of diagnosis in medical imaging) than traditional methodologies. The data also suggest that there is an acceptable correspondence between self-, peer- and hetero-assessment.

کلمات کلیدی مقاله (فارسی):

آموزش پرستاری. چند رسانه ای؛ ساخت ویدئو؛ صلیب برنامه صلاحیت؛ خود ارزیابی. ارزیابی همکار

کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):

Nursing education; Multimedia; Video making; Cross-curricular competency; Self-assessment; Peer-assessment

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید
کلیه حقوق مادی و معنوی برای ایران مقاله محفوظ است
در حال بارگذاری