گوریل در اتاق: اثرات بازی بازی ویدئویی بر توجه بصری
The gorilla in the room: The impacts of video-game play on visual attention
نویسندگان |
این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است ورودعضویت |
اطلاعات مجله |
sciencedirect |
کد APA |
sciencedirect |
سال انتشار |
2013 |
فرمت فایل |
PDF |
کد مقاله |
15885 |
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.
چکیده (انگلیسی):
Early studies of visual attention noted a phenomenon termed ‘inattention blindness’ – the inability of participants to see clear stimuli enter the visual field when attending to something else in that field – and sought to expand the understanding of the phenomenon (Neisser and Becklen, 1975, Simons and Chabris, 1999 and Stoffregen et al., 1993). Other research has focused on the changes to the human brain and cognitive functions as a result of video game play, both in positive and negative contexts (Howard-Jones, Ott, van Leeuwen, and De Smedt (2010)). This quasi-experimental study sought to corroborate some of the findings that tie together these seemingly disparate lines of research, adapting the methodology of the most cited inattention blindness experiment (Simons & Chabris, 1999).
کلمات کلیدی مقاله (فارسی):
شناخت؛ نقش یادگیرنده؛ بازی های ویدئویی
کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):
Cognition; Learner roles; Video games
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.