ورود به سایت

در سایت حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام در سایت (به زودی!)

ثبت نام

دانلود انواع مقالات آی اس آی

دسته بندی مقالات

با عضویت در سایت مقاله یاب از تخفیف ویژه بهرمند شوید! عضويت (به زودی!)
تاریخ امروز
جمعه, ۵ بهمن

باید اقدامات دست مشاهده شود وقتی که یادگیری مهارت های حرکتی دست از انیمیشن های آموزشیبوده است؟

Should hand actions be observed when learning hand motor skills from instructional animations?

نویسندگان

این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است

ورودعضویت
اطلاعات مجله sciencedirect
سال انتشار 2013
فرمت فایل PDF
کد مقاله 15882

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید

چکیده (انگلیسی):

This study investigated whether the effectiveness of learning a hand-motor task through an instructional animation required observation of the hands or not. Cognitive load theory was used to predict that both animated conditions (with and without hands) would be equally effective, and that both animations would be superior to an equivalent static graphics presentation. 36 adults were randomly assigned to three groups (With-hands animation, No-hands animation, Statics graphics) and were required to learn how to tie two knots. Test results confirmed that both animations led to superior learning compared to the static presentation. However, the With-hands animation strategy had a further advantage in that it had higher instructional efficiency than the No-hands animation.

کلمات کلیدی مقاله (فارسی):

انیمیشن های آموزشی؛ حرکت انسان؛ نظریه بار شناختی؛ انیمیشن اثرات. آموزش الکترونیکی

کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):

Instructional animations; Human movement; Cognitive load theory; Animation effects; E-learning

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید
کلیه حقوق مادی و معنوی برای ایران مقاله محفوظ است
در حال بارگذاری