درک پل زدن و پیوند سرمایه اجتماعی در توییتر: تمایز بین پیروان و followees
Perceived bridging and bonding social capital on Twitter: Differentiating between followers and followees
نویسندگان |
این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است ورودعضویت |
اطلاعات مجله |
sciencedirect |
سال انتشار |
2013 |
فرمت فایل |
PDF |
کد مقاله |
15861 |
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.
چکیده (انگلیسی):
The present study investigates the influence of Twitter use and the number of followers and followees on perceived bridging and bonding online social capital. Data from a convenience sample of Twitter users (N = 264) indicate that bonding social capital is associated with the number of followers whereas bridging social capital is influenced by the number of followees. Thus, the directed friendship model on Twitter affects different forms of social capital differently. In addition, the study found a negative curvilinear effect of the number of followees on bridging and the number of followers on bonding online social capital. This indicates that the number of followees/followers has positive effects on online bridging/bonding social capital, but only to a certain point. The paper concludes with a discussion of the results in light of theoretical considerations and of implications for future research on the effects of Twitter on social capital.
کلمات کلیدی مقاله (فارسی):
توییتر؛ اتصال سرمایه اجتماعی آنلاین. پل زدن سرمایه اجتماعی آنلاین. پیروان؛ Followees
کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):
Twitter; Bonding online social capital; Bridging online social capital; Followers; Followees
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.