ورود به سایت

در سایت حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام در سایت (به زودی!)

ثبت نام

دانلود انواع مقالات آی اس آی

دسته بندی مقالات

با عضویت در سایت مقاله یاب از تخفیف ویژه بهرمند شوید! عضويت (به زودی!)
تاریخ امروز
جمعه, ۵ بهمن

هنگامی که مصرف کنندگان از خرید بررسی آنلاین محصول؟ اثرات کیفیت بررسی، نوع محصول، و عکس بررس

When do consumers buy online product reviews? Effects of review quality, product type, and reviewer’s photo

نویسندگان

این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است

ورودعضویت
اطلاعات مجله sciencedirect
سال انتشار 2013
فرمت فایل PDF
کد مقاله 15795

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید

چکیده (انگلیسی):

A web-based experiment (N = 201) examined (a) how the quality of online product reviews affects the participants’ acceptance of the reviews as well as their evaluations of the sources and (b) how such effects vary depending on the product type and the availability of reviewers’ photos. For the product type, an experience good (computer game) whose quality is difficult to assess before firsthand experience and a search good (vitamin) whose quality can be easily evaluated by reading a product description were compared. After reading overall positive reviews, those exposed to the high-quality (vs. low-quality) reviews evaluated the product more positively, which in turn, led to a stronger purchase intention. However, review quality also had a negative direct effect on the purchase intention for the experience good, with no corresponding effect for the search good. High-quality reviews induced more positive evaluations of the reviewers (primary source), but they enhanced website evaluation (secondary source) only when the reviewers’ photos were present, suggesting that such visual cues may facilitate systematic message processing.

کلمات کلیدی مقاله (فارسی):

تجربه در مقابل محصولات جستجو؛ کلمه الکترونیکی از دهان (eWOM)؛ بررسی محصول آنلاین. نوع محصول؛ با کیفیت نقد و بررسی؛ عکس داور

کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):

Experience vs. search goods; Electronic word of mouth (eWOM); Online product review; Product type; Review quality; Reviewer photo

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید
کلیه حقوق مادی و معنوی برای ایران مقاله محفوظ است
در حال بارگذاری