ورود به سایت

در سایت حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام در سایت (به زودی!)

ثبت نام

دانلود انواع مقالات آی اس آی

دسته بندی مقالات

با عضویت در سایت مقاله یاب از تخفیف ویژه بهرمند شوید! عضويت (به زودی!)
تاریخ امروز
شنبه, ۶ بهمن

مزاحمت سایبری در سایت های شبکه های اجتماعی است. یک مطالعه تجربی به نیات رفتاری تماشاگران برای کمک به قربانی و یا تقویت قلدر

Cyberbullying on social network sites. An experimental study into bystanders’ behavioural intentions to help the victim or reinforce the bully

نویسندگان

این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است

ورودعضویت
اطلاعات مجله sciencedirect
سال انتشار 2013
فرمت فایل PDF
کد مقاله 15762

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید

چکیده (انگلیسی):

Cyberbullying on social network sites poses a significant threat to the mental and physical health of victimized adolescents. Although the role of bystanders in solving bullying instances has been demonstrated repeatedly in research on traditional bullying, their role in cyberbullying remains relatively understudied. Therefore, we set up an experimental scenario study in order to examine the influence of contextual factors (severity of the incident, identity and behaviour of other bystanders) on bystanders’ behavioural intentions to help the victim or reinforce the bully in cases of harassment on Facebook. Four hundred and fifty-three second year students of Flemish secondary schools participated in the study. The results on the one hand showed that bystanders had higher behavioural intentions to help the victim when they witnessed a more severe incident. Incident severity also interacted with other bystanders’ identity in influencing behavioural intentions to help the victim. On the other hand, bystanders had higher behavioural intentions to join in the bullying when other bystanders were good friends rather than acquaintances. In addition, an interaction effect was found between other bystanders’ identity and behaviour on behavioural intentions to join in the bullying. Furthermore, both helping and reinforcing behavioural intentions differed according to gender.

کلمات کلیدی مقاله (فارسی):

مزاحمت سایبری؛ سایت شبکه اجتماعی؛ رفتار اطرافیان؛ مطالعه تجربی؛ شدت حادثه؛ نفوذ همسالان

کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):

Cyberbullying; Social network site; Bystander behaviour; Experimental study; Incident severity; Peer influence

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید
کلیه حقوق مادی و معنوی برای ایران مقاله محفوظ است
در حال بارگذاری