تعاملات اولیه اینترنتی متن، اینترنتی صوتی، اینترنتی ویدئو، و یا چهره به چهره: اثر روش در میل، نزدیکی، و دیگر نتایج فردی
Initial interactions online-text, online-audio, online-video, or face-to-face: Effects of modality on liking, closeness, and other interpersonal outcomes
نویسندگان |
این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است ورودعضویت |
اطلاعات مجله |
sciencedirect |
سال انتشار |
2013 |
فرمت فایل |
PDF |
کد مقاله |
15733 |
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.
چکیده (انگلیسی):
In a social interaction study, pairs of unacquainted college students engaged in a two-part get-acquainted interaction. In a first interaction, modality was manipulated and was either: computer mediated communication (CMC)-text, CMC-audio, CMC-video, or face-to-face (FtF). The pairs then engaged in a second interaction, in which all pairs interacted via CMC-video (Skype). After the first interaction, dyads in the CMC-text condition had lower scores on affiliative outcomes (e.g., liking) than the other dyads, particularly compared to dyads in the FtF condition. However, dyads in the CMC-text condition “caught up” in their positive reactions once they had the second interaction, which was conducted via CMC-video. The results of this study have implications for relationships that begin on the Internet, which is becoming increasingly common.
کلمات کلیدی مقاله (فارسی):
ارتباط کامپیوتر با واسطه؛ مطلع آشنا تعامل؛ روش های ارتباطی؛ دوست داشتن؛ تعاملات اولیه
کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):
Computer mediated communication; Get-acquainted interactions; Communication modalities; Liking; Initial interactions
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.