وابسته به محیط در اتحاد گردشگری متقابل سازمانی مجازی: مطالعه موردی از توسعه محصول جدید مشترک
Ambient affiliates in virtual cross-organizational tourism alliances: A case study of collaborative new product development
نویسندگان |
این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است ورودعضویت |
اطلاعات مجله |
sciencedirect |
سال انتشار |
2013 |
فرمت فایل |
PDF |
کد مقاله |
15638 |
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.
چکیده (انگلیسی):
The paper presents intrinsic properties of cross-organizational collaboration in shared information spaces and motivates the concept of ambient communities with particular reference to the tourism sector. Our approach is informed by an ethnographic analysis of assembling innovative information-based products for tourists. Qualitative data collection methods combined with online ‘tells’ reveal that in cross-organizational settings togetherness stems from ambient affiliates’ recurrent co-engagement in computer-mediated distributed collective practices. Intriguing aspects of such practices are its boundary function, an underlying emergent knowledge process and its entanglement with socio-material realities of partners.
کلمات کلیدی مقاله (فارسی):
جوامع محیط؛ محیط تمرین؛ توزیع مزایای در حال عمل جمعی؛ اتحاد گردشگری
کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):
Ambient communities; Practice environments; Distributed collective practice toolkits; Tourism alliances
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.