حمایت از توسعه سرمایه انسانی با بازی جدی: تجزیه و تحلیل از سه تجربه
Supporting Human Capital development with Serious Games: An analysis of three experiences
نویسندگان |
این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است ورودعضویت |
اطلاعات مجله |
sciencedirect |
سال انتشار |
2013 |
فرمت فایل |
PDF |
کد مقاله |
15616 |
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.
چکیده (انگلیسی):
Serious Games (SGs) are increasingly being used in formal educational settings and it is almost universally acknowledged that they have strong potential for bringing innovation to education and for enhancing learning, this way also contributing to the development of Human Capital. This paper proposes some reflections on the usefulness and effectiveness of SGs when used in formal learning contexts. The considerations are derived from a set of SG-based educational experiences carried out in three European countries: Italy, Spain and Romania. The paper briefly summarizes the key aspects of the three research experiences and, by referring to the main lessons learnt, it also draws some general conclusions as to the potential of SGs to support the development of Human Capital both from the cognitive and from the affective/behavioural standpoint.
کلمات کلیدی مقاله (فارسی):
سرمایه انسانی؛ بازی جدی. آموزش و پرورش رسمی؛ فناوری های پیشرفته یادگیری؛ مبتنی بر بازی یادگیری؛ سناریوهای آموزش
کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):
Human Capital; Serious Games; Formal education; Technology enhanced learning; Game-based learning; Learning scenarios
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.