ورود به سایت

در سایت حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام در سایت (به زودی!)

ثبت نام

دانلود انواع مقالات آی اس آی

دسته بندی مقالات

با عضویت در سایت مقاله یاب از تخفیف ویژه بهرمند شوید! عضويت (به زودی!)
تاریخ امروز
پنج شنبه, ۱۱ بهمن

انگیزه بیرونی و درونی برای استفاده از یک سرویس سیستم غرفه توصیه بر رفتار سفر برنامه ریزی نشده شرکت کنندگان نمایشگاه «

Extrinsic and intrinsic motivation for using a booth recommender system service on exhibition attendees’ unplanned visit behavior

نویسندگان

این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است

ورودعضویت
اطلاعات مجله sciencedirect
سال انتشار 2013
فرمت فایل PDF
کد مقاله 15389

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید

چکیده (انگلیسی):

Our study on unplanned behavior theory examines the effect of the booth recommender system (BRS) service on exhibitions arising from either extrinsic or intrinsic motivation. Previous studies have ignored the importance of the unplanned behavioral effectiveness through a BRS service that joins extrinsic and intrinsic motivations to deliver unexpected outcomes at exhibitions. In this paper, we propose a model for the impact of BRS service in which the perception of usefulness and the threats to freedom of choice mediate the effect of both extrinsic and intrinsic motivation on unplanned booth visit behavior. We collected data from 101 exhibition visitors and analyzed the data using the partial least squares (PLS) method. Our findings indicate that intrinsic motivations (escape, event attractions) are significantly related to both the perceived usefulness of the BRS service and the threats to freedom of choice, while extrinsic motivation (information gain) were not significantly related to those characteristics. The perceived usefulness of the BRS service directly mediates the effect of escape and event attractions on unplanned booth visit behavior. The results and implications of these findings are further discussed in the paper.

کلمات کلیدی مقاله (فارسی):

غرفه خدمات سیستم توصیه؛ رفتار بازدید برنامه ریزی نشده. انگیزه؛ ادراک سودمندی؛ تهدید به آزادی انتخاب

کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):

Booth recommendation system service; Unplanned visit behavior; Motivation; Perceived usefulness; Threats to freedom of choice

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید
کلیه حقوق مادی و معنوی برای ایران مقاله محفوظ است
در حال بارگذاری