ورود به سایت

در سایت حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام در سایت (به زودی!)

ثبت نام

دانلود انواع مقالات آی اس آی

دسته بندی مقالات

با عضویت در سایت مقاله یاب از تخفیف ویژه بهرمند شوید! عضويت (به زودی!)
تاریخ امروز
جمعه, ۵ بهمن

تاثیر محیط اجتماعی در فراخوان و به رسمیت شناختن بازی در تبلیغات

The impact of social setting on the recall and recognition of in-game advertising

نویسندگان

این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است

ورودعضویت
اطلاعات مجله http://www.journals.elsevier.com/computers-in-human-behavior
سال انتشار December 2015
فرمت فایل PDF
کد مقاله 14870

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید

چکیده (انگلیسی):

The current paper contributes to the study of in-game advertising (IGA) effectiveness by investigating the 24 impact of social setting on brand awareness (i.e. brand recall and recognition) in a digital game context. 25 An experiment (N = 121) was conducted in which participants played a digital game containing IGA in 26 various social conditions. Results show that a person’s social environment has a significant influence 27 on brand awareness and that this effect can be primarily attributed to two factors: social presence (i.e. 28 the awareness of and interaction with another person) and player interactivity (i.e. the ability to actively 29 control a digital game). Playing in a social setting seems to have a negative influence on the recall and 30 recognition of IGA, with other people serving as a distracting factor. Watching while others play a digital 31 game, however, has a positive impact on brand awareness.

کلمات کلیدی مقاله (فارسی):

بازی های دیجیتال؛ محیط اجتماعی؛ تبلیغات در بازی؛ حضور اجتماعی؛ تعامل بازیکن؛ آزمایش

کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):

Digital games;Social setting; In-game advertising; Social presence; Player interactivity; Experiment

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید
کلیه حقوق مادی و معنوی برای ایران مقاله محفوظ است
در حال بارگذاری