فکر یا کلیک. ترجیح دانشجوییان برای آشکار در مقابل پنهان پاسخ در آموزش مبتنی بر وب
Think or click? Student preference for overt vs. covert responding in web-based instruction
نویسندگان |
این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است ورودعضویت |
اطلاعات مجله |
sciencedirect |
سال انتشار |
2001 |
فرمت فایل |
PDF |
کد مقاله |
14774 |
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.
چکیده (انگلیسی):
This study investigated student preference for overt vs. covert responding in a web-based tutorial using a within-subject design. Twenty-six social psychology students were exposed to the same two treatment conditions: covert question format (which required passive responding—“thinking” about an answer) and overt question format (which required active responding—“clicking” on an answer). The majority of students preferred the overt format. There was a small difference in mean times to complete covert and overt questions. A negative relationship was found between the degree of preference for overt questions and the percent of overt questions answered correctly, and between the total time taken to complete the program and the percent of overt questions answered correctly. Findings lend support to integrating high levels of responding in web-based instruction due to high user preference.
کلمات کلیدی مقاله (فارسی):
فعال پاسخ؛ آموزش آنلاین. عملکرد تحصیلی؛ رضایت کاربر نهایی
کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):
Active responding; Online instruction; Academic performance; End-user satisfaction
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.