اثربخشی درک شده از استراتژی های اقناع فردی در ارتباط واسطه کامپیوتر
Perceived effectiveness of interpersonal persuasion strategies in computer-mediated communication ☆
نویسندگان |
این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است ورودعضویت |
اطلاعات مجله |
sciencedirect |
سال انتشار |
Available online 25 February 2003 |
فرمت فایل |
PDF |
کد مقاله |
14175 |
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.
چکیده (انگلیسی):
This paper investigates interpersonal persuasion strategies in computer-mediated communication (CMC), a topic that has received little prior attention. Significant differences were found in perceived effectiveness of asynchronous, text-based CMC vs. face-to-face communication (FTFC) for achieving interpersonal persuasion in general and for applying persuasion strategies of reward, punishment, logic, and emotion. Findings of the study indicate that different persuasion strategies are emphasized in CMC than in FTFC, implying that need to persuade is an important factor in choosing effective media for a given communication.
کلمات کلیدی مقاله (فارسی):
با واسطه کامپیوتر ارتباطات؛ اقناع فردی؛ نفوذ بین فردی؛ ارتباط بین فردی
کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):
Computer-mediated communication; Interpersonal persuasion; Interpersonal influence; Interpersonal communication
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.