ورود به سایت

در سایت حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام در سایت (به زودی!)

ثبت نام

دانلود انواع مقالات آی اس آی

دسته بندی مقالات

با عضویت در سایت مقاله یاب از تخفیف ویژه بهرمند شوید! عضويت (به زودی!)
تاریخ امروز
شنبه, ۲۹ دی

خواندن نظرات دیگران و نتایج نظرسنجی افکار عمومی در رسانه های اجتماعی: قضاوت اجتماعی و مارپیچی توانمندسازی

Reading others’ comments and public opinion poll results on social media: Social judgment and spiral of empowerment

نویسندگان

این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است

ورودعضویت
اطلاعات مجله www.journals.elsevier.comcomputers-in-human-behavior
سال انتشار December 2016
فرمت فایل PDF
کد مقاله 1378

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید

چکیده (انگلیسی):

Applying Social Judgment Theory and the Spiral of Silence, we tested the effects of online comments and public opinion polls on the public's’ latitude of acceptance of others' online comments, attitude toward a company, and willingness to speak out on Social Media. We conducted two experiments and found that the effects of online comments and public opinion polls interact with individuals' prior attitudes toward a corporation. The latitude of acceptance toward online comments and participants' willingness to speak out online increased as the comments themselves became negative only among people with negative prior attitudes. However, the change was not detected among people with positive prior attitudes. Practical and theoretical implications were further discussed.

کلمات کلیدی مقاله (فارسی):

تغییر نگرش؛ نظر آنلاین. افکار عمومی مردم؛ نظریه قضاوت اجتماعی؛ رسانه های اجتماعی؛ مارپیچ سکوت؛ تمایل به صحبت کردن

کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):

Attitude change; Online comments; Public opinion polls; Social judgment theory; Social media; Spiral of silence; Willingness to speak out

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید
کلیه حقوق مادی و معنوی برای ایران مقاله محفوظ است
در حال بارگذاری