بررسی آنلاین اعتبار محصول چگونه است؟ اثرات نشانه خود تولیدی و سیستم تولید در ارزیابی اعتبار منبع
How credible are online product reviews? The effects of self-generated and system-generated cues on source credibility evaluation
نویسندگان |
این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است ورودعضویت |
اطلاعات مجله |
http://www.journals.elsevier.com/computers-in-human-behavior |
سال انتشار |
February 2016 |
فرمت فایل |
PDF |
کد مقاله |
13375 |
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.
چکیده (انگلیسی):
Online product reviews are important information sources in the consumer decision-making process. Despite the importance of online reviews in product evaluation, there is an emerging need to address the role of self-generated and system-generated information in enhancing the credibility of online reviews. Two experiments were conducted to examine the topic. Study 1 found significant interactions between perceived similarity and source reputation on the evaluation of trustworthiness and expertise. Study 2 extended the findings of study 1 by examining how argument quality influenced credibility perception under different levels of similarity and source reputation.
کلمات کلیدی مقاله (فارسی):
بررسی محصول، اعتبار منبع؛ امانت؛ تخصص
کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):
Product reviews; Source credibility; Trustworthiness; Expertise
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.