توضیح رفتار در جوامع مطرح تجاری: مدل پی در پی از دلبستگی، قبیله گرایی، و عزت نفس
Explaining behavior in brand communities: A sequential model of attachment, tribalism, and self-esteem
نویسندگان |
این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است ورودعضویت |
اطلاعات مجله |
http://www.journals.elsevier.com/computers-in-human-behavior |
سال انتشار |
February 2016 |
فرمت فایل |
PDF |
کد مقاله |
13369 |
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.
چکیده (انگلیسی):
Given their societal presence, brand communities and tribes must, in some capacity, influence marketing strategy. With a player base exceeding 50 million and annual sales surpassing $12 billion, the massively multiplayer online role playing game (MMORPG) community is considered a burgeoning cultural and economic consumer segment. Yet, quantitative examination of MMORPG community members' consumptive processes is sparse. To help fill this research lacuna, the current study tests a sequential choice model of attachment, tribalism, and self-esteem on MMORPG-related behavioral outcomes. Using a sample 970 MMORPG players, support is offered for the posited model, indicating among others, that brand attachment antecedes MMORPG brand tribalism, which in turn, augments player self-esteem. Implications and future research directions are offered.
کلمات کلیدی مقاله (فارسی):
مقاصد رفتاری؛ دلبستگی به برند؛ برند قبیله گرایی؛ MMORPG؛ جوامع آنلاین؛ عزت نفس
کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):
Behavioral intentions; Brand attachment; Brand tribalism; MMORPGs; Online communities; Self-esteem
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.