ورود به سایت

در سایت حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام در سایت (به زودی!)

ثبت نام

دانلود انواع مقالات آی اس آی

دسته بندی مقالات

با عضویت در سایت مقاله یاب از تخفیف ویژه بهرمند شوید! عضويت (به زودی!)
تاریخ امروز
چهارشنبه, ۲۶ دی

رویکرد چند تحلیلی برای پیش بینی استفاده از فیس بوک در آموزش عالی

A multi-analytical approach to predict the Facebook usage in higher education

نویسندگان

این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است

ورودعضویت
اطلاعات مجله http://www.journals.elsevier.com/computers-in-human-behavior
سال انتشار February 2016
فرمت فایل PDF
کد مقاله 13154

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید

چکیده (انگلیسی):

Socio constructivist approach has an important say in cognitive absorption of learning in a student's life. This era of social networking services has given substantial importance to collaborative nature of learning, thus supporting Vygotsky's socio constructivist approach. The aim of this paper is to predict key determinants that affect students' intention towards academic use of Facebook. The usable data were gathered from 215 Omani students, and multi-analytical methods were employed to test the proposed research model. The results obtained from structural equation modeling (SEM) showed that resource sharing is the most influencing determinant in the decision of Facebook usage in higher education, followed by perceived usefulness, perceived enjoyment, collaboration and social influence. Further, the results obtained from SEM were used as input to the neural network model and results showed that collaboration is the most important predictor of Facebook adoption for academic purposes followed by, resource sharing, perceived enjoyment, social influence, and perceived usefulness. The findings of this study can be used to enhance the use of social media tool like Facebook for teaching and learning purposes. This is the first study which analyzed Facebook adoption for academic purposes by using a linear and nonlinear modelling. Theoretical and practical implications are discussed.

کلمات کلیدی مقاله (فارسی):

فیس بوک؛ رسانه های اجتماعی؛ مدل معادلات ساختاری؛ شبکه عصبی؛ آموزش عالی؛ عمان

کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):

Facebook; Social media; Structural equation modeling; Neural network; Higher education; Oman

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید
کلیه حقوق مادی و معنوی برای ایران مقاله محفوظ است
در حال بارگذاری