انعکاس جهت مند فرآیندمربیگری : اقدام طرح تحقیقاتی
The Reflective Dispositional Coaching Process: An Action Research Project
نویسندگان |
این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است ورودعضویت |
اطلاعات مجله |
Journal of College Teaching & Learning - March 2007 Volume 4, Number 3 |
سال انتشار |
2007 |
فرمت فایل |
PDF |
کد مقاله |
13020 |
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.
چکیده (انگلیسی):
The authors implemented an action research project to help teacher education candidates to reflect
upon, assess, and ultimately strengthen teacher candidate dispositions through the Reflective
Dispositional Coaching Model. The teacher education faculty agreed that candidate dispositions
should address four areas: (a) professionalism, (b) commitment to lifelong learning, (c) reflective
and critical thinker, and (d) commitment to diversity. Coaching the candidates through the
reflective practitioner model not only allowed the candidates to operationally define and assess their
dispositions, but also assisted them in a plan for empowerment and professional growth
کلمات کلیدی مقاله (فارسی):
انعکاسی، جهت مند، مربیگری
کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):
Reflective، Dispositional ،Coaching
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.