ورود به سایت

در سایت حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام در سایت (به زودی!)

ثبت نام

دانلود انواع مقالات آی اس آی

دسته بندی مقالات

با عضویت در سایت مقاله یاب از تخفیف ویژه بهرمند شوید! عضويت (به زودی!)
تاریخ امروز
جمعه, ۵ بهمن

اثرات فرمت بنر و سرعت انیمیشن در اثر بنر: شواهدی از حرکات چشم

The impacts of banner format and animation speed on banner effectiveness: Evidence from eye movements

نویسندگان

این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است

ورودعضویت
اطلاعات مجله http://www.journals.elsevier.com/computers-in-human-behavior
سال انتشار January 2016
فرمت فایل PDF
کد مقاله 1282

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید

چکیده (انگلیسی):

Given that banner ad investment is huge and keeps increasing, the effectiveness of banners is important for advertising practitioners and is worth attention from academics. Banner properties (e.g. format and animation) may influence the overall effectiveness of banners. However, research on how banner formats (e.g. location and orientation) affect banner effectiveness is still in its early stage and studies on how animation influences banner effectiveness have also found controversial results. By conducting an experiment using eye-tracking technology, this study investigated the impacts of banner properties, especially animation speed and format, on users' attention, recall, and attitudes towards banners. In terms of attention, both the main effects and the interaction effect were significant and the patterns varied across time. However, no significant effects were found on recall and attitudes.

کلمات کلیدی مقاله (فارسی):

تبلیغات بنر، اثربخشی بنر.، فناوری چشم ردیابی ؛ فرمت بنر، سرعت انیمیشن

کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):

Banner ads; Banner effectiveness; Eye-tracking technology; Banner format; Animation speed

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید
کلیه حقوق مادی و معنوی برای ایران مقاله محفوظ است
در حال بارگذاری