تعصب مثبت و فریب اجتماعی در فیس بوک
The positivity bias and prosocial deception on facebook
نویسندگان |
این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است ورودعضویت |
اطلاعات مجله |
www.journals.elsevier.comcomputers-in-human-behavior |
سال انتشار |
December 2016 |
فرمت فایل |
PDF |
کد مقاله |
1184 |
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.
چکیده (انگلیسی):
Can the positivity bias, observed across various Social Network Sites (SNSs), predict the use of prosocial lies in a SNS such as Facebook? The positivity bias may be a product of politeness norms (i.e., positive face concern) that have influenced communication phenomena before these sites existed. In addition, positive face concern may also be affected by unconscious cues or primes that promote prosocial behavior on Facebook. We conducted an online experiment using current Facebook users to examine how positive face concern and surveillance primes affect prosocial lying in public and private Facebook contexts. Although positive face concern and publicness predicted the use of prosocial lying, positive face concern was not affected by the publicness and surveillance primes did not affect positive face concern or the use of prosocial lies in our study. This hints towards the nuance of positive face concern and the potential limitations of surveillance primes on prosocial lying behavior.
کلمات کلیدی مقاله (فارسی):
فیس بوک؛ فریب؛ چهره مثبت اعداد اول های مدار بسته
کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):
Facebook; Deception; Positive face; Surveillance primes
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.