ورود به سایت

در سایت حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام در سایت (به زودی!)

ثبت نام

دانلود انواع مقالات آی اس آی

دسته بندی مقالات

با عضویت در سایت مقاله یاب از تخفیف ویژه بهرمند شوید! عضويت (به زودی!)
تاریخ امروز
چهارشنبه, ۲۶ دی

فرگوسن در فیس بوک: مکتب سیاسی در یک دوره جدید از اثرات رسانه

Ferguson on Facebook: Political persuasion in a new era of media effects

نویسندگان

این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است

ورودعضویت
اطلاعات مجله http://www.journals.elsevier.com/computers-in-human-behavior
سال انتشار April 2016
فرمت فایل PDF
کد مقاله 10229

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید

چکیده (انگلیسی):

In 2014, media outlets deemed political satirist John Oliver's show the best of the year. Described as “the online water-cooler,” his show has become a talking point for many on social media. In this study, we tested the effects of such political comedy and the influence of social pressure in a simulated Facebook environment (N = 189). Participants in this experiment were asked to view a video clip from Oliver's show (high or low salience topic) and in two of the four conditions, a series of Facebook comments contradicting Oliver's views (as a form of social pressure) were provided. Results support a message-consistent persuasive effect of political comedy for both high and low salience issues but finds that message-incongruent commentary reduces this persuasive effect. Thus, the current study provides further insight regarding persuasive effects of sharing political information on social media and new opportunities for exposing entertainment seekers to politics.

کلمات کلیدی مقاله (فارسی):

رسانه های اجتماعی؛ فیس بوک؛ مکتب سیاسی؛ سیاسی؛ نگرش؛ کمدی سیاسی؛ اثرات رسانه ها

کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):

Social media;Facebook; Political persuasion;Political; Attitudes; Political comedy; Media effects

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید
کلیه حقوق مادی و معنوی برای ایران مقاله محفوظ است
در حال بارگذاری