ورود به سایت

در سایت حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام در سایت (به زودی!)

ثبت نام

دانلود انواع مقالات آی اس آی

دسته بندی مقالات

با عضویت در سایت مقاله یاب از تخفیف ویژه بهرمند شوید! عضويت (به زودی!)
تاریخ امروز
پنج شنبه, ۴ بهمن

مکانیزم های خود اصلاح و اثرات در رسانه های اجتماعی: تجزیه و تحلیل بحران از “فرد مسلح در اتاق خبر”

Self-correcting mechanisms and echo-effects in social media: An analysis of the “gunman in the newsroom” crisis

نویسندگان

این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است

ورودعضویت
اطلاعات مجله http://www.journals.elsevier.com/computers-in-human-behavior
سال انتشار June 2016
فرمت فایل PDF
کد مقاله 10047

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید

چکیده (انگلیسی):

The positive and negative effects of social media in crises are currently receiving an increased amount of scholarly attention. This study focuses on Twitter users in the context of a crisis in the Netherlands on January 29, 2015. After having made a bomb threat, an armed man managed to get access to the national news broadcasting station around 8 pm, where he demanded airplay to share “an important message” with Dutch citizens. Three weeks after the terrorist attack on Charlie Hebdo in Paris, approximately 1.5 million viewers were anxious that a similar attack was taking place in the television studio. The crisis, also followed by social media users, reached a climax when armed policemen arrested the man, which was later shown on national TV. We analyzed 58,931 tweets, posted in the six hours after the incident. By examining shared facts and rumors during the gunman crisis, we identified an “echo-effect”: the dissemination of older tweets continued after the posting of new facts by the same source. Moreover, we found that two rumors were based on misinterpreted humor in Twitter messages. The study adds insight into the self-correcting mechanism of social media communities when verifying and dispelling online rumors during crises.

کلمات کلیدی مقاله (فارسی):

بحران، ارتباطات بحران؛ اخبار؛ رسانه های اجتماعی؛ توییتر؛ زنده به tweeting؛ شایعات

کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):

Crisis;Crisis communication;News; Social media; Twitter; Live-tweeting; Rumors

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید
کلیه حقوق مادی و معنوی برای ایران مقاله محفوظ است
در حال بارگذاری