ورود به سایت

در سایت حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام در سایت (به زودی!)

ثبت نام

دانلود انواع مقالات آی اس آی

دسته بندی مقالات

با عضویت در سایت مقاله یاب از تخفیف ویژه بهرمند شوید! عضويت (به زودی!)
تاریخ امروز
یکشنبه, ۹ اردیبهشت

یک طبقه بندی برای ارزیابی مبتنی بر کامپیوتر حل مسئله

A taxonomy for computer-based assessment of problem solving

نویسندگان

این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است

ورودعضویت
اطلاعات مجله sciencedirect
سال انتشار Available online 5 June 2002
فرمت فایل PDF
کد مقاله 14389

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید

چکیده (انگلیسی):

Computer-based assessment of problem solving is motivated by the need for educational assessments that are valid and efficient. Based on a recent revision of Bloom's taxonomy (Anderson et al., 2001, A taxonomy for learning, teaching, and assessing: a revision of Bloom's taxonomy of educational objectives. New York: Longman), assessment items should require applying a particular cognitive process to a particular type of knowledge. There are 19 types of cognitive processes that can be classified into six major categories: remember, understand, apply, analyze, evaluate, and create. There are four major categories of knowledge: factual, conceptual, procedural, and metacognitive. Examples of computer-based assessments of problem-solving are provided based on the evaluation of the cognitive consequences of children's participation in an after-school computer club.

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید
کلیه حقوق مادی و معنوی برای ایران مقاله محفوظ است
در حال بارگذاری