ورود به سایت

در سایت حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام در سایت (به زودی!)

ثبت نام

دانلود انواع مقالات آی اس آی

دسته بندی مقالات

با عضویت در سایت مقاله یاب از تخفیف ویژه بهرمند شوید! عضويت (به زودی!)
تاریخ امروز
دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت

“یادگیری همزمان، رشد همراه با خانواده”: اجرا و ارزیابی برنامه حمایت خانواده

“Learning together, growing with family”: The implementation and evaluation of a family support programme

نویسندگان

این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است

ورودعضویت
اطلاعات مجله Psychosocial Intervention 25
سال انتشار 2016
فرمت فایل PDF
کد مقاله 2711

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید

چکیده (انگلیسی):

The “Learning together, growing with family” programme is targeted to at-risk parents and children from 6 to 11 years old, with a preventive focus on promoting positive parent-child relationships. In this study, we examined the quality of the programme implementation and its influence on the programme results in a sample of 425 parents and 138 facilitators drawn from the first trial. Mixed methods were used, consisting of: parental self-reports on parenting dimensions, professionals’ record son parental attendance and appraisals on six topics of the implementation process, and focus group discussions in which facilitators reported on the initial steps of the implementation. Results showed a high quality of implementation with respect to the group facilitator and the programme organization factors, followed by the coordination with services and the support facilities offered to participant sand, finally, by the factors of fidelity and prior organization steps. Results of the focus groups con-firmed that the prior steps were challenging and offered the more effective strategies. Better quality in the implementation factors predicted better parenting styles and parental competencies after the programme, as well as a higher attendance rate. In sum, this study demonstrates the importance of good implementation in at-risk contexts and provides some clues as to the key elements that moderate programme effectiveness.

کلمات کلیدی مقاله (فارسی):

ارزیابی خانواده، ارزیابی پژوهش، فرزندپروری مثبت، برنامه آموزش اجتماعی

کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):

Family intervention, Evaluative research, Positive parenting, Socio-educational programme

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید
کلیه حقوق مادی و معنوی برای ایران مقاله محفوظ است
در حال بارگذاری