ورود به سایت

در سایت حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام در سایت (به زودی!)

ثبت نام

دانلود انواع مقالات آی اس آی

دسته بندی مقالات

با عضویت در سایت مقاله یاب از تخفیف ویژه بهرمند شوید! عضويت (به زودی!)
تاریخ امروز
دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت

یادگیری خود راهبری،ویژگی های شخصی،پیشرفت علمی

Self-directed learning, personality traits and academic achievement

نویسندگان

این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است

ورودعضویت
اطلاعات مجله Available online at www.sciencedirect.com
سال انتشار Procedia - Social and Behavioral Sciences 127 ( 2014 ) 640 – 644
فرمت فایل PDF
کد مقاله 6683

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید

چکیده (انگلیسی):

This study aims at analyzing the relations between self-directed learning, personality traits and academic achievement. The
participants were 121 undergraduate students from a Romanian university. Self-rating scale of self-directed learning (SRSSDL)
and IPIP–50 were used. Academic achievement was measured by the academic results collected for all the participants at the end
of the academic year. Correlation and multiple regression analyses were used in examining the relationship between Big Five
personality traits and learner self-direction. The results revealed that self-directed learning and personality traits are correlated
and that self-directed learning predicts academic achievement

کلمات کلیدی مقاله (فارسی):

یادگیری خود راهبری، ویژگی های شخصی، پیشرفت علمی، راهبردهای یادگیری، فعالیت های یادگیری

کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):

self-directed learning; personality traits; academic achievement; learning strategies; learning activties.

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید
کلیه حقوق مادی و معنوی برای ایران مقاله محفوظ است
در حال بارگذاری