ورود به سایت

در سایت حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام در سایت (به زودی!)

ثبت نام

دانلود انواع مقالات آی اس آی

دسته بندی مقالات

با عضویت در سایت مقاله یاب از تخفیف ویژه بهرمند شوید! عضويت (به زودی!)
تاریخ امروز
دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت

یادگیری خودتنظیمی دانش آموزان به کمک حرفه ای ها

Self-regulated Learning in Students of Helping Professions

نویسندگان

این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است

ورودعضویت
اطلاعات مجله Available online at www.sciencedirect.com
سال انتشار Procedia - Social and Behavioral Sciences 217 ( 2016 ) 282 – 292
فرمت فایل PDF
کد مقاله 6686

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید

چکیده (انگلیسی):

The paper deals with issue of self-regulated learning (SRL) in students of helping professions. The research aim was
to explore a situation of SRL via method of situational analysis (SA). In this way it is possible to map all elements
that influence the process of SRL. For this purpose we obtained data from the seven focus groups that lasted around
seventy minutes each. The research sample consisted of 48 participants – university students of helping professions.
We present our main findings in the form of two situational maps, relational and positional analysis. The results
show usefulness of SA or studying SRL and also that SRL is not reducible on cognitive and metacognitive

کلمات کلیدی مقاله (فارسی):

یادگری خودتنظیمی، دانشجویان دانشگاه،کمک حرفه ای ها برای دانشجویان،تحلیل وضعیت، تحقیق کیفی

کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):

Self-regulated learning, university students, students of helping professions, situational analysis, qualitative research

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید
کلیه حقوق مادی و معنوی برای ایران مقاله محفوظ است
در حال بارگذاری