ورود به سایت

در سایت حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام در سایت (به زودی!)

ثبت نام

دانلود انواع مقالات آی اس آی

دسته بندی مقالات

با عضویت در سایت مقاله یاب از تخفیف ویژه بهرمند شوید! عضويت (به زودی!)
تاریخ امروز
چهارشنبه, ۵ اردیبهشت

کاهش رابط کاربری گرافیکی برای یک نرم افزار هندسه تعاملی: آیا آن بر عملکرد دانش آموزان تاثیر می گذارد؟

Reduced GUI for an interactive geometry software: Does it affect students' performance?

نویسندگان

این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است

ورودعضویت
اطلاعات مجله http://www.journals.elsevier.com/computers-in-human-behavior
سال انتشار January 2016
فرمت فایل PDF
کد مقاله 19393

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید

چکیده (انگلیسی):

Purpose

The purpose of this paper is to describe an experimental study to reduce cognitive load and enhance usability for interactive geometry software.

Design/methodology/approach

The Graphical User Interface is the main mechanism of communication between user and system features. Educational software interfaces should provide useful features to assist learners without generate extra cognitive load. In this context, this research aims at analyzing a reduced and a complete interface of interactive geometry software, and verifies the educational benefits they provide. We investigated whether a reduced interface makes few cognitive demands of users in comparison to a complete interface. To this end, we designed the interfaces and carried out an experiment involving 69 undergraduate students.

Findings

The experimental results indicate that an interface that hides advanced and extraneous features helps novice users to perform slightly better than novice users using a complete interface. After receiving proper training, however, a complete interface makes users more productive than a reduced interface.

Originality/value

In educational software, successful user interface designs minimize the cognitive load on users; thereby users can direct their efforts to maximizing their understanding of the educational concepts being presented.

کلمات کلیدی مقاله (فارسی):

نرم افزار تعاملی هندسه؛ رابط کاربر گرافیکی؛ مطالعه تجربی؛ محیط یادگیری تعاملی

کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):

Interactive geometry software;Graphical user interface;Experimental study; Interactive learning environment

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید
کلیه حقوق مادی و معنوی برای ایران مقاله محفوظ است
در حال بارگذاری