کامپیوتر به عنوان رسانه شناختی: بررسی پتانسیل کامپیوتر در آموزش و پرورش
Computers as cognitive media: examining the potential of computers in education
نویسندگان |
این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است ورودعضویت |
اطلاعات مجله |
sciencedirect |
سال انتشار |
2000 |
فرمت فایل |
PDF |
کد مقاله |
15057 |
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.
چکیده (انگلیسی):
Despite a history of achieving only marginal benefits from using technology in education, many schools and other educational organizations are investing heavily in computer technology. This paper examines common criticisms of educational computer use, considers how society and schools have reacted to previous technological trends, and outlines relationships between diverse approaches to computer use and the ensuing outcomes that can be expected. Two approaches to media use, representational and generative, are described in an attempt to identify instructional approaches that improve educational quality.
کلمات کلیدی مقاله (فارسی):
تحصیلات؛ رسانه های شناختی؛ ابزارهای شناختی؛ کامپیوتر؛ یادگیری؛ تکنولوژی آموزشی؛ فناوری آموزشی
کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):
Education; Cognitive media; Cognitive tools; Computers; Learning; Instructional technology; Educational technology
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.