ورود به سایت

در سایت حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام در سایت (به زودی!)

ثبت نام

دانلود انواع مقالات آی اس آی

دسته بندی مقالات

با عضویت در سایت مقاله یاب از تخفیف ویژه بهرمند شوید! عضويت (به زودی!)
تاریخ امروز
جمعه, ۳۱ فروردین

چگونگی نظارت اولیای مدرسه و معلمان پیش از خدمت: دلایل ضمنی برای نظارت مدیر بر معلمان تازه کار

How Faculty Supervise and Mentor Pre-service Teachers: Implications for Principal Supervision of Novice Teachers

نویسندگان

این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است

ورودعضویت
اطلاعات مجله International Journal of Educational Leadership Preparation, Vol. 8, No. 2– October 2013 ISSN: 2155-9635
سال انتشار 2013
فرمت فایل PDF
کد مقاله 7547

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید

چکیده (انگلیسی):

The intent of the study was to ascertain university faculties’ perceptions, through semistructured interviews, about supervision and mentoring of student teachers. Findings
indicated faculty supervisors’ perceived feedback to student teachers about student
engagement as important. Additionally, supervisors believed building trust with student
teachers was instrumental to the supervisory relationship, yet they believed they did little
to intrinsically motivate student teachers. Supervisors mostly used two steps of the
clinical supervision model, namely extended observations and post-observation
conferences. Finally, faculty supervisors described a directive-control approach when
remediating ineffective student teachers and reinforced the idea that effective teacher
supervision is a collaborative effort. Implications for principals' supervision of novice
teachers are included.

کلمات کلیدی مقاله (فارسی):

نظارت آموزشی، نظارت، معلم، مدیر، مدیریت آموزشی، تدریس

کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):

Instructional Supervision, Supervision, Teacher, Principal, Educational Administration, teaching

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید
کلیه حقوق مادی و معنوی برای ایران مقاله محفوظ است
در حال بارگذاری