ورود به سایت

در سایت حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام در سایت (به زودی!)

ثبت نام

دانلود انواع مقالات آی اس آی

دسته بندی مقالات

با عضویت در سایت مقاله یاب از تخفیف ویژه بهرمند شوید! عضويت (به زودی!)
تاریخ امروز
جمعه, ۷ اردیبهشت

چگونه معلمان و استادان واقعی یاد بگیرند: آستانه تلاقی و مفاهیم در یادگیری حرفه ای

How REAL Teachers and Professors Learn: Threshold Crossing and Concepts in Professional Learning

نویسندگان

این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است

ورودعضویت
اطلاعات مجله International Journal of Educational Leadership Preparation, Vol. 8, No. 2– October 2013 ISSN: 2155-9635
سال انتشار 2013
فرمت فایل PDF
کد مقاله 8600

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید

چکیده (انگلیسی):

This paper describes preliminary findings from a study of teacher and professor learning.
Using narrative inquiry, the author interviewed expert teachers and examined the
process of teacher and professor learning. The study focused on how teachers learn as a
form of self-study in informal action research. The study examined (1) the challenges
requiring resolution during the early stages of a career, (2) experiences of struggle, (3)
the principles and practices leading to expertise, and (4) the long lasting effects of
teacher and professor learning on professional practice. Using threshold theory (Meyer
& Land, 2003/2005) and a model of informal action research called REAL (Noonan,
2013), the author illustrates how the experiences of expert teachers during the early
phases of their career result in permanent changes in practice and the development of a
professional identity.

کلمات کلیدی مقاله (فارسی):

یادگیری حرفه ای، معلم، یادگیری، مدیریت آموزشی، پداگوژی

کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):

Professional Learning, Teacher, Learning, Learning, Educational Administration, Pedagogy

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید
کلیه حقوق مادی و معنوی برای ایران مقاله محفوظ است
در حال بارگذاری