ورود به سایت

در سایت حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام در سایت (به زودی!)

ثبت نام

دانلود انواع مقالات آی اس آی

دسته بندی مقالات

با عضویت در سایت مقاله یاب از تخفیف ویژه بهرمند شوید! عضويت (به زودی!)
تاریخ امروز
شنبه, ۱ اردیبهشت

چرا ما از انواع مختلف وب سایت ها و با سطوح مختلف اعتبار اختصاص آنها استفاده می کنیم؟ روابط ساختاری میان انگیزه های کاربران، نوع از وب سایت، اعتبار اطلاعات، و اعتماد در مطبوعات

Why do we use different types of websites and assign them different levels of credibility? Structural relations among users' motives, types of websites, information credibility, and trust in the press

نویسندگان

این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است

ورودعضویت
اطلاعات مجله http://www.journals.elsevier.com/computers-in-human-behavior
سال انتشار January 2016
فرمت فایل PDF
کد مقاله 19484

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید

چکیده (انگلیسی):

The phenomenal growth in the use of the Internet as an information source has raised questions among scholars about why and how individuals use this resource. Based on uses and gratifications theory, the current study explored structural relations among individuals' specific motivations for using the Internet, their specific use of the web, credibility perceptions of online information and trust in the press using structural equation modeling method (N = 996). Consistent with our predictions, the distinct motivations (i.e., information seeking, social utility, and entertainment) were associated with the use of web portals, news websites, and social networking sites, respectively. Our findings also indicated that the use of news websites particularly influences users' perceptions of the credibility of online information as well as trust in the press. Furthermore, a significant association between credibility perceptions of online information and trust in the press was revealed. The implications of these findings are discussed.

کلمات کلیدی مقاله (فارسی):

اعتبار اطلاعات؛ اعتماد در مطبوعات؛ اخبار آنلاین؛ شبکه اجتماعی؛ مصرف و ارضا (U & G)

کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):

Information credibility;Trust in press;Online news; Social networking; Uses and gratification (U&G)

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید
کلیه حقوق مادی و معنوی برای ایران مقاله محفوظ است
در حال بارگذاری