پیش بینی استفاده ازسایت های شبکه های اجتماعی : شخصیت ،نگرشها،انگیزه ها و خودکارامدی اینترنتی
Predicting Social Networking Site (SNS) use: Personality, attitudes, motivation and Internet self-efficacy
نویسندگان |
این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است ورودعضویت |
اطلاعات مجله |
journal Personality and Individual Differences 80(2015) 119–124 |
سال انتشار |
2015 |
فرمت فایل |
PDF |
کد مقاله |
3298 |
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.
چکیده (انگلیسی):
Few studies have considered the personal characteristics that may predict the use of Social Networking Sites (SNSs). We examined the prediction of SNS use from distinct personality traits (i.e., sociability and shyness), attitudes toward SNS use, motivations for SNS use and Internet self-efficacy. Participants were 352 Chinese college students who used the QQ zone. Results indicated that sociability, shyness, attitudes,motivations and self-efficacy predicted SNS use, prediction depending on the function of SNS use. Specifically, sociability, attitudes, social interaction motivation, entertainment motivation and self-efficacy were significant predictors of SNS’s social function. In contrast, shyness, attitudes, relaxing entertainment motivation and self-efficacy were significant predictors of its recreational function
کلمات کلیدی مقاله (فارسی):
سایت شبکه های اجتماعی، صفات شخصیتی، نگرش، انگیزه خودکارآمدی اینترنت
کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):
Social Networking Sites, Personality traits, Attitudes, Motivations Internet self-efficacy
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.