ورود به سایت

در سایت حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام در سایت (به زودی!)

ثبت نام

دانلود انواع مقالات آی اس آی

دسته بندی مقالات

با عضویت در سایت مقاله یاب از تخفیف ویژه بهرمند شوید! عضويت (به زودی!)
تاریخ امروز
جمعه, ۳۱ فروردین

پیشرفت اولیه در کودکان پیش دبستانی

Initiative Development in Preschool Children

نویسندگان

این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است

ورودعضویت
اطلاعات مجله Procedia - Social and Behavioral Sciences 233
سال انتشار 2016
فرمت فایل PDF
کد مقاله 9494

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید

چکیده (انگلیسی):

This article deals with the psychological and pedagogical approaches to initiative development at the preschool age, interpreted as an individual’s integrative quality, characterized by motivational readiness to implement some activity, certain knowledge (ideas) about how to implement it, certain reproductive, productive skills as well as a conscious attitude to the purpose and activity results. The research is based on an activity approach, defining the components of children's initiative as being motivational, cognitive, behavioral, and reflexive. It gives a general description of these components; on its basis the
article reveals levels of initiative in preschool children (high, medium, low) and identifies the characteristics of psychological and pedagogical support for developing children's initiative on the part of an adult, which is line with the current objectives of modern preschool pedagogy and psychology.

کلمات کلیدی مقاله (فارسی):

اولیه، مولفه های اولیه ی کودک پیش دبستانی

کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):

Initiative; Initiative components of preschool child.

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید
کلیه حقوق مادی و معنوی برای ایران مقاله محفوظ است
در حال بارگذاری