پروفایل های انگیزشی به عنوان ترکیبی از توقع خود تاثیری و هدف های اکادمیک در دانشجویان
Motivational profiles as a combination of self-efficacy expectations and academic goals in university students
نویسندگان |
این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است ورودعضویت |
اطلاعات مجله |
sciencedirect |
سال انتشار |
Available online 21 October 2015 |
فرمت فایل |
PDF |
کد مقاله |
12435 |
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.
چکیده (انگلیسی):
Taking a person-centered approach, the main objective of this study is to identify possible motivational profiles based on the combination of academic goals (learning-oriented and performance-oriented) and self-efficacy expectations. Under the assumption that student engagement not only depends on the combination of learning goals but also the level of self-efficacy expectations, a survey is performed on 1858 students from five Spanish public universities (average age 21) and different degrees. In line with previous studies, the results indicate that the profile in which learning goals predominate is associated with better results than others. However, the results of this study adds new information suggesting that self-efficacy expectations play a central role in the relationship between goals and performance.
کلمات کلیدی مقاله (فارسی):
پروفایل انگیزشی هدفهای اکادمیک - توقع خودتاثیری - عملکرد اکادمیک - تحصیلات بالاتر
کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):
motivational profiles; academic goals; self-efficacy expectations; academic performance; higher education
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.