پرسشنامه یادگیری سازمانی- ۲۶ آیتمی
تعداد صفحات |
4 |
فرمت فایل |
Word |
پایایی |
دارد |
روایی |
دارد |
تعاریف عملیاتی و مفهومی |
دارد |
مدل پرسشنامه |
دارد |
منبع |
دارد |
کد پرسشنامه |
13613 |
تفسیر و نمره گذاری |
دارد (به دو صورت تحلیل با اس پی اس اس و تحلیل بر اساس نمره گذاری) |
گارانتی |
دارد (کیفیت این فایل تضمین شده است درصورت هرگونه مشکل یا نارضایتی احتمالی مبلغ شما بازگردانده می شود) |
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود پرسشنامه به شما نمایش داده می شود.
معرفی پرسشنامه:
پرسشنامه یادگیری سازمانی از 26 گویه تشکیل شده است که به منظور سنجش میزان یادگیری سازمانی بکار می رود.
نمره گذاری پرسشنامه بصورت طیف لیکرت 5 نقطه ای می باشد که برای گزینه های «خیلی کم»، «کم»، «متوسط»، «زیاد» و «خیلی زیاد» به ترتیب امتیازات 1، 2، 3، 4 و 5 در نظر گرفته می شود.
تعریف مفهومی:
داجسون (1993) یادگیری سازمانی را چنین تعریف می کند: روشی که سازمان ها ایجاد، تکمیل و سازماندهی می کنند تا دانش و جریان های عادی کار در رابطه با فعالیت هایشان و در داخل فرهنگ هایشان و هم چنین کارایی سازمان را از طریق بهبود به کارگیری مهارت های گسترده نیروی کارشان، انطباق داده و توسعه بخشند (ابویی اردکانی، 1379). در تعریفی که توسط هوبر (1991) ارایه شده است، یادگیری به گونه ای تعریف شده که می تواند در هر سطح از تجزیه و تحلیل برای فرد، گروه و یا سازمان به کار رود. به نظر هوبر یک هویت زمانی یاد می گیرد که از طریق پردازش اطلاعات محدوده رفتار بالقوه ها تغییر کند (امرالهی، 1380) و قهرمانی (1380) نیز یادگیری سازمانی را عبارت از فرایند بهسازی عملکردها از طریق دانش و درک بیشتر می داند (ناظم، 1387).
یادگیری سازمانی فرایند پویایی از دانش، شامل خلق و کسب دانش، انتشار و اشتراک دانش، و کاربرد دانش است (Morales et al., 2006). در جریان این فرایند، دانش در یک سازمان تولید و کسب شده، انتظار یافته و به اشتراک گذاشته شده و در نهایت در فرایندهای جاری سازمان به کار گرفته می شود (عباسی و همکاران، 1390).
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود پرسشنامه به شما نمایش داده می شود.