ورود به سایت

در سایت حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام در سایت (به زودی!)

ثبت نام

دانلود انواع مقالات آی اس آی

دسته بندی مقالات

با عضویت در سایت مقاله یاب از تخفیف ویژه بهرمند شوید! عضويت (به زودی!)
تاریخ امروز
جمعه, ۳۱ فروردین

هوش هیجانی مدرسان و کیفیت عملکرد آموزشی آن ها

Emotional Intelligence of Instructors and the Quality of Their Instructional Performance

نویسندگان

این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است

ورودعضویت
اطلاعات مجله International Education Studies
کد APA Published by Canadian Center of Science and Education
سال انتشار 2016
فرمت فایل PDF
کد مقاله 155

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید

چکیده (انگلیسی):

Quality of instructional performance is the key skill needed for every teaching faculty for achieving the level of pedigree in the present educational scenario. However, the truth is that there are minimal studies to analyze the competency linking emotional intelligence to quality of instructional performance. Therefore the present attempt is to study the role of E.I. among University Instructors and analyze their quality of instructional performance. A sample of 110 Professors participated in the survey from different Universities in the Emirates of Abu Dhabi and Al-Ain. Emotional Quotient Inventory scale was developed to measure the EQ of Instructors. Statistical technique like ‘t’ test and ANOVA was used to find the test mean difference between two groups and more than two groups. The result revealed that emotional intelligence and self-efficacy had very significant relationship towards their work attitude followed by their performance

کلمات کلیدی مقاله (فارسی):

هوش هیجانی ، عملکرد آموزشی ، توانایی های شناختی، خودآگاهی، همدلی، انگیزه مهارت های اجتماعی

کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):

emotional intelligence, instructional performance, cognitive abilities, self-wareness, empathy,social skills motivation

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید
کلیه حقوق مادی و معنوی برای ایران مقاله محفوظ است
در حال بارگذاری