ورود به سایت

در سایت حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام در سایت (به زودی!)

ثبت نام

دانلود انواع مقالات آی اس آی

دسته بندی مقالات

با عضویت در سایت مقاله یاب از تخفیف ویژه بهرمند شوید! عضويت (به زودی!)
تاریخ امروز
یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت

نگرش به علم در میان دانش آموزان ملیت های مختلف: مطالعه مروری

Attitudes Toward Science Among School Students Of Different Nations: A Review Study

نویسندگان

این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است

ورودعضویت
اطلاعات مجله Journal of College Teaching & Learning – February 2011 Volume 8, Number 2
سال انتشار 2011
فرمت فایل PDF
کد مقاله 10168

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید

چکیده (انگلیسی):

This review examines the effects of nationality on attitudes of students to study science. It
compares data from many countries published in refereed research journals, research reports,
book chapters, and conference papers. The main aim is to identify the commonalities and
variations in the students’ attitudes with particular focus on students from developing and
developed countries. The search of bibliographical databases yielded a lot of researches. After
title and abstract screening and after eliminating duplicates and applying inclusion criteria, this
search ended up to include 15. Findings make it clear that students in different parts of the world
develop differing attitudes toward science. It is observed that students are positive internationally;
however, students in developing countries are more positive than the students in rich and
developed countries, especially in Japan and Korea. Biology is most favourite, particularly of
girls, whereas boys favour physics. It is also felt that comparing available attitude data is not
simple and must be done with caution.

کلمات کلیدی مقاله (فارسی):

نگرش؛ علوم پایه؛ ملیت؛ دانش آموزان

کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):

Attitude; Science; Nationality; School Students

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید
کلیه حقوق مادی و معنوی برای ایران مقاله محفوظ است
در حال بارگذاری