نقش مولفه های شفقت در پیش بینی تعلل و افسردگی در دانش آموزان
The Role of Self-Compassion Components on Prediction Procrastination and Depression in Students
نویسندگان |
این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است ورودعضویت |
اطلاعات مجله |
Journal of Educational and Management Studies J. Educ. Manage. Stud., 5(4): 204-210, Dec 30, 2015 |
سال انتشار |
2015 |
فرمت فایل |
PDF |
کد مقاله |
2912 |
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.
چکیده (انگلیسی):
The aim of the present research was the role of Self-compassion to predict the
procrastination in students. The sample consisted of 288 subjects that selected with Multistage
randomly and cluster-based Morgan sampling in high school of Nowshahr, Iran. The instrument
employed in this research was self-compassion, depression and procrastination questionnaires.
Results indicated that there is no significance relationship between Self-compassion, procrastination
and depression. In addition, Self-compassion components can predict procrastination and depression
in students
کلمات کلیدی مقاله (فارسی):
تعلل، دلسوزی به خود، افسردگی، دانش آموزان
کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):
Procrastination, Self-Compassion, Depression, Students
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.