Warning: Use of undefined constant pors - assumed 'pors' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home/irarticles/domains/irarticles.ir/public_html/wp-content/themes/default/header.php on line 113
class="rtl download-template-default single single-download postid-14413 single-format-aside pors">

ورود به سایت

در سایت حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام در سایت (به زودی!)

ثبت نام

دانلود انواع مقالات آی اس آی
با عضویت در سایت مقاله یاب از تخفیف ویژه بهرمند شوید! عضويت (به زودی!)
تاریخ امروز
جمعه, ۱۰ فروردین

مقیاس تجدیدنظر شده استرس پرستاری فرنچ و همکاران (ENSS)

تعداد صفحات 6 فرمت فایل Word
پایایی دارد روایی دارد
تعاریف عملیاتی و مفهومی دارد مدل پرسشنامه دارد
منبع دارد کد پرسشنامه 14413
تفسیر و نمره گذاری دارد (به دو صورت تحلیل با اس پی اس اس و تحلیل بر اساس نمره گذاری)
گارانتی دارد (کیفیت این فایل تضمین شده است درصورت هرگونه مشکل یا نارضایتی احتمالی مبلغ شما بازگردانده می شود)

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود پرسشنامه به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید

معرفی پرسشنامه:

مقیاس (ENSS) نسخه تجدید نظر شده مقیاس استرس پرستاری NSS است که توسط گری تافت و اندرسون (1981) تهیه شده است. NSS نخستین ابزاری است که به منظور اندازه گیری استرس پرستاری به جای استرس شغلی کلی ساخته شده است. سی و چهار عبارت پرسشنامه NSS فراوانی و منابع اصلی استرس را در موقعیت مراقبت از بیمار اندازه گیری می کند.
در سال 2000 فرنچ و همکاران به منظور شناسایی موقعیت های استرس زایی که در NSS ذکر نشده بود و همچنین افزایش دامنه کاربرد این مقیاس آن را مورد تجدید قرار دادند. آنها در آغاز با انجام یک مطالعه آزمایشی بروی پرستاران کانادایی دارای سابقه کار در شرایط متنوع بیست موقعیت استرس زا را که در آزمون NSS مورد ارزیابی قرار نگرفته بودند، شناسایی کردند. در مرحله بعدی پژوهش پنج موقعیت دیگر به موقعیت های قبلی اضافه شد و تعداد موقعیت های جدید به بیست و پنج موقعیت افزایش یافت. سپس محققان 2بیست و پنج موقعیت استرس زای اضافه شده را برای تعیین برازش مفهومی با هفت مقیاس اصلی NSS دوباره بررسی کردند. از بیست و پنج موقعیت اضافی شناسایی شده چهارده موقعیت با پنج زیر مقیاس از هفت زیر مقیاس اصلی NSS برازش مفهومی نشان داد. سه موقعیت در زیر مقیاس جدیدی که تبعیض در محیط کار را نشان می داد، گروه بندی شدند. پنج موقعیت دیگر نیز در زیر مقیاس جدیدی که مربوط به بیماران و خانواده های آنها بود، گروه بندی شدند. سپس محققان پنجاه و نه موقعیت (ENSS) را در نمونه وسیعی سنجیدند (N=2,280) و با توجه به نتایج به دست آمده دو موقعیت از پرسشنامه حذف شد. بنابراین نسخه نهایی (ENSS) شامل پنجاه و هفت عبارت در نه زیر مقیاس است.
پنجاه و هفت عبارت پرسشنامه در یک مقیاس لیکرت پنج درجه ای تنظیم شده اند و آزمودنی باید بر حسب میزان فراوانی تجربه موقعیت مورد نظر یکی از گزینه های زیر را انتخاب کند.

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود پرسشنامه به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید
کلیه حقوق مادی و معنوی برای ایران مقاله محفوظ است
در حال بارگذاری