ورود به سایت

در سایت حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام در سایت (به زودی!)

ثبت نام

دانلود انواع مقالات آی اس آی

دسته بندی مقالات

با عضویت در سایت مقاله یاب از تخفیف ویژه بهرمند شوید! عضويت (به زودی!)
تاریخ امروز
یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت

مقایسه درون کلاسی برخی از متغیرهای زمینه ای و پیشرفت ریاضی: نمایش نتایج از ۲۰۰۷

Interclass Comparisons of the Association between Some Contextual Variables and Mathematics Achievement: Results from TIMSS 2007

نویسندگان

این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است

ورودعضویت
اطلاعات مجله Journal of Educational and Management Studies J. Educ. Manage. Stud.,4 (2): 509-513, 2014
سال انتشار 2014
فرمت فایل PDF
کد مقاله 1870

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید

چکیده (انگلیسی):

The goals of this study was investigation of relationships between mathematics achievement and some
contextual variables at the school level and student level and examination of the percentage of each of levels in
explaining total student mathematics achievement variance. In order to conduct this international education study, the
Trends in Mathematics and Science Study 2007 eighth-grade student and school dataset of Iran was used. Our analysis
focused on the Iranian sample that included 3978 students from 208 schools. The variables used in this analysis exist in
two levels: the student level (level 1): students' attitude, self-efficacy, gender and the school level (level 2): school climate,
parental involvement, and grouping. Two-level hierarchical linear modeling (HLM) was used to explore the relationship
between student mathematics achievement and the hypothesized predictors in this analysis. The results indicated that
the relationship between mathematics achievement and self-efficacy is positive but relationship between mathematics
achievements with attitude is negative at the individual level. The relationships between mathematics achievement with
climate and grouping at the school level are positive too. The results showed that the school level accounts for a
significant amount of variability of student mathematics achievement.

کلمات کلیدی مقاله (فارسی):

نگرش، خودکارآمدی، جنس، جو مدرسه، دخالت والدین، و گروه بندی دانش آموزان، TIMSS 2007، HLM

کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):

students' attitude, self-efficacy, gender, school climate, parental involvement, and grouping, TIMSS 2007, HLM.

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید
کلیه حقوق مادی و معنوی برای ایران مقاله محفوظ است
در حال بارگذاری