ورود به سایت

در سایت حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام در سایت (به زودی!)

ثبت نام

دانلود انواع مقالات آی اس آی

دسته بندی مقالات

با عضویت در سایت مقاله یاب از تخفیف ویژه بهرمند شوید! عضويت (به زودی!)
تاریخ امروز
شنبه, ۲۹ اردیبهشت

معرفی رویکرد آموزشی یادگیری تکنولوژی پیشرفته برنامه درسی در آموزش عالی

Didactic Approach Of Introducing Technology Enhanced Learning (TEL) Curriculum In Higher Education

نویسندگان

این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است

ورودعضویت
اطلاعات مجله Available online at www.sciencedirect.com
سال انتشار Procedia - Social and Behavioral Sciences 191 ( 2015 ) 848 – 852
فرمت فایل PDF
کد مقاله 7463

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید

چکیده (انگلیسی):

Learning and technology has penetrated people’s daily lives in so many multiple ways and spheres that learning process may not
be planned separated from technology. Researchers agree that ICT as such cannot improve educational processes, but ICT may
trigger and enable the use of innovative methods that make learning more efficient and more attractive to learners in higher
education. Contemporary young learners in higher education are eager to embrace technology enriched learning curriculum, but
the question of this paper is whether teaching staff in higher education is ready and holds the necessary skills to construct and use
technology enhanced learning curriculum. The object of the paper is didactics of TEL curriculum and it’s requirements for
teaching staff in higher education. The purpose of the study is to analyze didactic parameters of technology rich curriculum in
higher education. The purpose of this study is achieved by attaining these goals: (1) Introducing the main characteristics of
technology enhanced learning; (2) Identifying didactic requirements for technology enhanced learning curriculum in higher
education; (3) Analyzing teaching staff’s readiness and skills to construct and use technology enhanced learning curriculum.
Methods of the research are analysis of scientific literature, quantitative survey of teaching staff in higher education in Lithuania
and statistical analysis of the survey results. The conclusions will show the main didactic requirements of TEL and readiness of
teaching staff in higher education to perform it.

کلمات کلیدی مقاله (فارسی):

یادگیری تکنولوژی پیشرفته، تعلیم،آموزش عالی،برنامه درسی یادگیری

کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):

technology enhanced learning (TEL), didactics, higher education, learning curriculum

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید
کلیه حقوق مادی و معنوی برای ایران مقاله محفوظ است
در حال بارگذاری