ورود به سایت

در سایت حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام در سایت (به زودی!)

ثبت نام

دانلود انواع مقالات آی اس آی

دسته بندی مقالات

با عضویت در سایت مقاله یاب از تخفیف ویژه بهرمند شوید! عضويت (به زودی!)
تاریخ امروز
جمعه, ۱۰ فروردین

مطالعه تجربی بر اعتماد در بانکداری تلفن همراه: دورنمای یک کشور در حال توسعه

An empirical study on trust in mobile banking: A developing country perspective

نویسندگان

این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است

ورودعضویت
اطلاعات مجله http://www.journals.elsevier.com/computers-in-human-behavior
سال انتشار January 2016
فرمت فایل PDF
کد مقاله 19670

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید

چکیده (انگلیسی):

Trust is essential for Mobile Banking (MB) adoption and usage. MB technology has the potential to improve people's quality of life and to bring efficiency to banks. In this paper, MB trust was addressed in Brazil, a developing country that has an enormous potential for expansion of banking services. We used Confirmatory Factor Analysis and Structural Equation Modeling to analyze the database, which was composed of 1077 questionnaires. In this study sample, determinants of trust had similar behavior when compared to determinants of trust previously pointed out in the literature. Our discussion indicated a kind of information asymmetry that could be mitigated in order to build trust in MB and promote its adoption. However, we observed a negative relationship between trust in MB and undergraduate course area (dummy variable for undergraduate courses in technology). The inclusion and analysis of this new variable, especially in developing countries, may contribute with the literature on MB adoption.

کلمات کلیدی مقاله (فارسی):

بانکداری تلفن همراه؛ فناوری؛ تجارت؛ اعتماد؛ پرسش نامه

کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):

Mobile banking;Technology adoption; m-Commerce; Trust; Questionnaire survey

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید
کلیه حقوق مادی و معنوی برای ایران مقاله محفوظ است
در حال بارگذاری