مصرف، به اشتراک گذاری، و ایجاد محتوا: چگونگی استفاده دانش آموزان جوان از رسانه های اجتماعی جدید در داخل و خارج مدرسه
Consuming, sharing, and creating content: How young students use new social media in and outside school
نویسندگان |
این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است ورودعضویت |
اطلاعات مجله |
www.journals.elsevier.com/computers-in-human-behavior |
سال انتشار |
November 2016 |
فرمت فایل |
PDF |
کد مقاله |
1289 |
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.
چکیده (انگلیسی):
This survey study investigated 186 secondary 2–5 school students from two schools to understand how and why they used new social media both in and outside of school to consume, share, and create content. It found that whereas students tend to consume and share more social media content outside of school they create more in school. Perceived importance of sharing content with peers or others is the most significant predictor having positive impact on all social media activities, both in and outside school. However, the negative impact of self-regulation ability on outside school social media activities implies the conscientiousness of their social media engagement, which calls for a further investigation on the quality of the social media content.
کلمات کلیدی مقاله (فارسی):
فعالیت رسانه های اجتماعی؛ به اشتراک گذاری محتوا؛ محتوای ایجاد. دانش آموزان متوسطه؛ نظرات رسانه های اجتماعی
کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):
Social media activity; Content sharing; Content creating; Secondary students; Opinions of social media
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.