مشاوره انعکاسی تمرین قبل از خدمت معلمان: بازسازی از طریق علوم صوتی معلمان استرالیا
Mentoring Reflective Practice In Pre-Service Teachers: A Reconstruction Through The Voices Of Australian Science Teachers
نویسندگان |
این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است ورودعضویت |
اطلاعات مجله |
Journal of College Teaching & Learning – September 2010 Volume 7, Number 9 |
سال انتشار |
2010 |
فرمت فایل |
PDF |
کد مقاله |
11380 |
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.
چکیده (انگلیسی):
This paper explores the formative basis of the professional reflective practice of in-service science
teachers through their reconstruction of their pre-service interaction with lecturing staff. It
reports through the voice of graduates of the Bachelor of Science/Bachelor of Teaching double
degree program of Avondale College, NSW who are currently practising in the classroom setting.
Through these narratives the study focuses on mechanisms for the development of professional
reflective modalities; and the levels of coherence between lecturers’ actual practice of reflective,
critical thinking and in-service teacher’s conceptualisation of professional reflection that informs
the development of their present professional reflective aptitudes, understandings and practice s.
کلمات کلیدی مقاله (فارسی):
تمرین انعکاسی، مشاوره، معلم، دانش آموز صوتی
کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):
Reflective Practice, Mentoring, Teacher Education, Student Voice
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.