ورود به سایت

در سایت حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام در سایت (به زودی!)

ثبت نام

دانلود انواع مقالات آی اس آی

دسته بندی مقالات

با عضویت در سایت مقاله یاب از تخفیف ویژه بهرمند شوید! عضويت (به زودی!)
تاریخ امروز
پنج شنبه, ۳۰ فروردین

مشاهده-درمان-طبقه بندی: در تمرین آموزشی تفکیک انسان

Observing – Treating – Classifying: On the Educational Practice of Human Differentiation

نویسندگان

این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است

ورودعضویت
اطلاعات مجله Procedia - Social and Behavioral Sciences 228
سال انتشار 2016
فرمت فایل PDF
کد مقاله 3483

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید

چکیده (انگلیسی):

Sociological research often states the reproductive function of educational systems. Thus, students are differentiated according to their cultural capital and their social background. One central dimension of the selection process is the grading performed by teachers. The paper outlines a conceptional framework of dealing with this kind of human differentiation sociologically. It therefore
gives insight into the prerequisites provided by the school administration and into the empirical organization of grading –from classroom assessment to teacher meetings where final decisions are taken. Two forms of objectifying students’ performances are presented: a social as well as a numerical-administrative objectification. The term ‘social objectification’ describes the orally conveyed assessment; the term ‘numerical-administrative objectification’ refers to the practice of translating student performance into mathematical and other symbols for further aggregation and editing.

کلمات کلیدی مقاله (فارسی):

تمرین های درجه بندی شده ی آموزشی، تفکیک انسانی، عینیت اجتماعی/اجرایی

کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):

educational grading practices, human differentiation, social/administrative objectification.

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید
کلیه حقوق مادی و معنوی برای ایران مقاله محفوظ است
در حال بارگذاری