مسیر برنامه مربیگیری موفقیت شخصی دانشگاهی
The Route to Success - Personal-Academic Coaching Program
نویسندگان |
این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است ورودعضویت |
اطلاعات مجله |
Procedia - Social and Behavioral Sciences 209 |
سال انتشار |
2015 |
فرمت فایل |
PDF |
کد مقاله |
9189 |
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.
چکیده (انگلیسی):
Statistical data shows that more than 30% of engineering students drop out in their first year which is not congruent with their academic ability. A unique Personal-Academic Coaching Program for promoting students’ learning and self-management skills, self-efficacy and academic achievements for decreasing learning failures and dropping out was developed. The coaches are college especially trained lecturers. This article discusses the theories underpinning the Personal-Academic Coaching Model (Kedem, 2006) based on Positive
Psychology (Seligman, 2007), Humanistic Psychology (Rogers, 1951) and Self-Efficacy Theory (Bandura, 1997). The research examines the influence of personal academic coaching on self-efficacy, learning strategies and students' achievements.
کلمات کلیدی مقاله (فارسی):
مربیگیری برنامه دانشگاهی شخصی، روانشناسی مثبت، خودکارآمدی
کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):
Personal-Academic Coaching Program; Positive Psychology; Self-Efficacy.
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.