ورود به سایت

در سایت حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام در سایت (به زودی!)

ثبت نام

دانلود انواع مقالات آی اس آی

دسته بندی مقالات

با عضویت در سایت مقاله یاب از تخفیف ویژه بهرمند شوید! عضويت (به زودی!)
تاریخ امروز
سه شنبه, ۴ اردیبهشت

مدیران چگونه رهبری را یاد بگیرند: تاثیر مقایسه ای تجربیات حین کار، برنامه های اعتبارنامه تحصیلی مدیر، و استانداردهای ISLLC در توسعه تخصص رهبری در میان مدیران مدارس دولتی شهری

How Principals Learn to Lead: The Comparative Influence of On-the-Job Experiences, Administrator Credential Programs, and the ISLLC Standards in the Development of Leadership Expertise Among Urban Public School Principals

نویسندگان

این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است

ورودعضویت
اطلاعات مجله International Journal of Educational Leadership Preparation,1 Volume 8, Number 1 (Spring 2013), ISSN 2155- 9635,
سال انتشار 2013
فرمت فایل PDF
کد مقاله 7540

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید

چکیده (انگلیسی):

The purpose of this study was to examine the comparative inuence of college administrator credential
programs, on-the-job experiences, and the ISLLC Standards in the development of leadership expertise
among urban public school principals. An exploratory, ex-post-facto research design used both quantitative and qualitative approaches. A survey of 101 randomly selected urban school principals from 25 of
America's largest metropolitan school districts was given, followed by telephone interviews with a subset
of 20 randomly selected survey participants. Data were analyzed through the use of inferential and descriptive statistics and descriptive narratives. On-the-job experiences were signicantly more important
in developing leadership expertise than college credential programs on each of 41 ISLLC-based learning tasks. However, college credential programs are also important sources of leadership development.
Several signicant dierences were found between comparative ratings of learning tasks by subgroups
(experience, gender, school type). Respondents ranked 78% of the ISLLC Standards as very important to the eld of school leadership. Interview subjects expressed concern about lack of preparation in
budgeting, data analysis, teacher evaluation, and change management.

کلمات کلیدی مقاله (فارسی):

رهبری، مهارتهای رهبری، مدیریت آموزشی، مدارس، رهبری مدرسه، توسعه رهبری، استاندارهای اموزشی

کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):

Educational Standards ,Educational Administration ,Leadership skills, Leadership, schools, School Leadership, Leadership Developmen

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید
کلیه حقوق مادی و معنوی برای ایران مقاله محفوظ است
در حال بارگذاری