ورود به سایت

در سایت حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام در سایت (به زودی!)

ثبت نام

دانلود انواع مقالات آی اس آی

دسته بندی مقالات

با عضویت در سایت مقاله یاب از تخفیف ویژه بهرمند شوید! عضويت (به زودی!)
تاریخ امروز
پنج شنبه, ۳۰ فروردین

مدلی برای ارزیابی تاثیر سیستم یادگیری الکترونیکی بر رضایت کارکنان

A model for assessing the impact of e-learning systems on employees’ satisfaction

نویسندگان

این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است

ورودعضویت
اطلاعات مجله http://www.journals.elsevier.com/computers-in-human-behavior
سال انتشار December 2015
فرمت فایل PDF
کد مقاله 14806

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید

چکیده (انگلیسی):

In a knowledge and information society, e-learning has built on the extensive use of advanced information and communication technologies to deliver learning and instruction. In addition, employees who need the training do not have to gather in a place at the same time, and thus it is not necessary for them to travel far away for attending training courses. Furthermore, the flexibility allows employees who perform different jobs or tasks for training courses according to their own scheduling. Since many studies have discussed learning and training of employees and most of them are focused on the learning emotion, learning style, educational content, and technology, there is limited research exploring the relationship between the e-learning and employee’s satisfaction. Therefore, this study aims to explore how to enhance employee’s satisfaction by means of e-learning systems, and what kinds of training or teaching activities are effective to increase their learning satisfaction. We provide a model and framework for assessing the impact of e-learning on employee’s satisfaction which improve learning and teaching outcomes. Findings from the study confirmed the validity of the proposed model for e-learning satisfaction assessment. In addition, the results showed that the four variables technology, educational content, motivation, and attitude significantly influenced employee’s learning satisfaction.

کلمات کلیدی مقاله (فارسی):

محتوای آموزش؛ نگرش؛ یادگیری الکترونیکی؛ انگیزه؛ رضایت؛ تکنولوژی

کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):

Attitude;Education content; E-learning; Motivation; Satisfaction; Technology

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید
کلیه حقوق مادی و معنوی برای ایران مقاله محفوظ است
در حال بارگذاری