ورود به سایت

در سایت حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام در سایت (به زودی!)

ثبت نام

دانلود انواع مقالات آی اس آی

دسته بندی مقالات

با عضویت در سایت مقاله یاب از تخفیف ویژه بهرمند شوید! عضويت (به زودی!)
تاریخ امروز
شنبه, ۱ اردیبهشت

متغییر های موقعیتی و روانی در توصیف مدل ذهنی رفاه و تعامل مدرسه

Contextual and psychological variables in a descriptive model of subjective well-being and school engagement

نویسندگان

این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است

ورودعضویت
اطلاعات مجله International Journal of Clinical and Health Psychology
سال انتشار 2016
فرمت فایل PDF
کد مقاله 15297

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید

چکیده (انگلیسی):

Background/Objective: The objective of this ex post facto study is to analyze both the direct relationships between perceived social support, self-concept, resilience, subjective well-being and school engagement. Method: To achieve this, a battery of instruments was applied to 1,250 Compulsory Secondary Education students from the Basque Country (49% boys and 51% girls), aged between 12 and 15 years (M = 13.72, SD =1.09), randomly selected. We used a structural equation model to analyze the effects of perceived social support, self-concept and resilience on subjective well-being and school engagement. Results: The results provide evidence for the influence of the support of family, peer support and teacher support on self-concept. In addition, self-concept is shown as a mediating variable associated with resilience, subjective well-being and school engagement. Conclusions: We discuss the results in the context of positive psychology and their practical implications in the school context.

کلمات کلیدی مقاله (فارسی):

متغییر موقعیتی،متغیر روانی،رفاه ذهنی،تعامل مدرسه،پیشینه مطالعه عملی

کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):

Contextual variables; Psychological variables; Subjective well-being; School engagement; Ex post facto study

پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.

اضافه‌کردن به سبدخرید
کلیه حقوق مادی و معنوی برای ایران مقاله محفوظ است
در حال بارگذاری