فرهنگ سازمانی دانشگاه از دیدگاه کارمندان: مطالعه موردی برنامه نویسی
University Organizational Culture through Insider Eyes: A Case Study of a Writing Program
نویسندگان |
این بخش تنها برای اعضا قابل مشاهده است ورودعضویت |
اطلاعات مجله |
International Journal of Educational Leadership and Management Vol. 4 No. 1 January 2016 pp. 48-71 |
سال انتشار |
2015 |
فرمت فایل |
PDF |
کد مقاله |
3772 |
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.
چکیده (انگلیسی):
Using a case study approach, the authors examined university administrator and
instructor perspectives about a writing program's organizational culture. In so doing,
members of the writing program were invited to participate in interviews over a
three-year period. This qualitative case study suggests that examples of culture
through a three-lens perspective (integration, differentiation, and fragmentation)
provided a more nuanced reading of the program's identity than a single lens could.
The authors suggest that this multi-frame view of organizational culture for
understanding policy and practice has implications for academic program
leadership.
کلمات کلیدی مقاله (فارسی):
فرهنگ سازمانی، برنامه های دانشگاهی، آموزش عالی، نوشتن دستور العمل
کلمات کلیدی مقاله (انگلیسی):
organizational culture, academic programs, higher education, writing instruction
پس از پرداخت آنلاین، فوراً لینک دانلود مقاله به شما نمایش داده می شود.